martes, 16 de agosto de 2011
Si ets part del problema, també ho ets de la solució.
Degut als aldarulls dels últims dies a la vila de Lloret, molt s’escriu a la premsa sobre el model, la responsabilitat, i sugerencies de cap on ha de anar la nostre ciutat.
Cal escoltar totes les propostes, i esser agraït en aquelles que de debò volen orientar cap els canvis.
Tots els que vivim a la població i estem compromesos en el sector econòmic turístic sabem perfectament, quin es el problema, quan, que, com i perquè.
Si som part del problema, també hem de ser part de la solució.
Cal fermesa i voluntat per desencalla la situació.
Amb quatre articles, imatges i una “processo” no ni ha prou per que el miracle es produeixi.
Una bona part del problema, ve del model de distribució (aquest es un apartat un xic mes tècnic).
Tots recordem el canvi en els anys setanta del model de transport, es substitueix el avio pel autocar (degut a la crisi del petroli del 73 i 79).
Per situar-nos un xic, concretament es en el any 85 , punt de inflexió del canvi de model distributiu de demanda a oferta, es quan comença la dispersió i atomització del model que fins a les hores havia estat controlat en mans de “quatre” tour operadors.
Sempre s’ha relacionat el turisme amb economia, i sembla assumit per tota la població que els ingressos econòmics ho justifiquen tot.
Entren en el panorama de la distribució els nous elements (autocaristes) que canibalitzen als Tour operadors, sempre en el eix dels canvis hi ha un sector fortament implicat, el del allotjament, que es en definitiva el que te la ultima paraula, de qui deixa entrar al seu establiment.
El model distributiu canvia de mans, però la industria segueix sense controlar-la (cal tenir-ho en conta).
Amb la irrupció de les noves tecnologies, concretament Internet, el sector del allotjament veu la gran oportunitat de dirigir-se als mercats directament, ho fa, o, ho intenta, (el seu fort mai han estat les grans apostes ni les inversions) i deixen en mans dels operadors distribuïdors que han conquerit la xarxa, de nou la distribució , mentre que aquest cop els costa un percentatge elevat en forma de comissions o despeses, allò que aparentment devia esser Gratis, (cal dir que la distribució local via agencia o els Tour operadors mai havien cobrat comissions per les vendes, assumint sempre els costos de Comunicacio i distribució.).
La industria del allotjament, cal dir que son verdaders experts en costos, motivats per el model sistèmic (per no dir endèmic) en el que han crescut, una senzilla variació en el model, canviaria molt el resultat i no cal invertir grans recursos per assolir resultats, nomes cal un canvi en la gestió i la mentalitat, en lloc de gestionar centres de costos cal gestionar centres de beneficis orientats a la qualitat.
Aquest relat es per du-nos a la reflexió, demostren que quan la distribució esta en mans externes, els comunicats (publicitat) que s’envien als mercats i els preus de venda no tenen cap domini per part del prestatari final, i no hi ha res pitjor que deixar en mans alienes la distribució dels teus serveis, aquesta es una assignatura pendent del sector turístic Espanyol ( encara avui ho es) caldria que els hotelers comencessin per entendre que una agencia local es un client i no un competidor, calen llaços estrets en lloc de contractes i llistes de preus (poc creïbles), cal enfocar el model cap una relació estreta de confiança i lleialtat amb les dues direccions, cal treballar plegats.
Com podeu-ho comprovar es nomes un dels raigs de la roda que cal reparar si volem que torni a rodar, perquè una cosa es certa, la roda no la podem canviar per una de nova en el cas de que així fora, no tenim prous recursos.
Lloret com a destí turístic gaudeix de una marca potent que sumada a la de la costa brava te una presencia molt reconeguda i apreciada en els mercats emissors, fruit de molts anys de presencia.
Si els fets que ens duen a escriure, a debatre, han de esser el motiu que ens faci bellugar de nou les inquietuds a empresaris i politics, haurà estat un preu assumible, no es just focalitzar tota la responsabilitat a un sector molt concret (la nit) ells també han de esser part de la solució.
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)
No hay comentarios:
Publicar un comentario